Milyen tünetek esetén kérjen időpontot neurológiai konzultációra?

Mivel a neurológiai problémák gyakran más betegségek következményei lehetnek, így a tünetek széles skálája jelentkezhet. Akár egy látszólag ártalmatlan fejfájás vagy szédülés is jelezhet neurológiai zavarokat.

Gyakori tünetek közé tartozik a nyak-, hát- és fejfájás, az egyensúlyzavar és a szédülés, de ide sorolható a végtagi fájdalom, zsibbadás és a reflexek csökkenése is. Ha hosszabb ideje fennálló panaszokat tapasztal, mindenképpen keresse fel a szakorvost.

Mi a neurológiai kivizsgálás folyamata?

• A neurológiai szakvizsgálat során az orvos részletesen felméri jelenlegi állapotát, megismeri a korábbi egészségügyi előzményeit, tájékozódik a családi betegségekről és áttekinti az összes rendelkezésre álló orvosi dokumentációt és leleteket.

• A korelőzmények megismerése után az általános állapot felmérő vizsgálatok következnek. A neurológus egyszerű kérdésekkel értékeli a mentális állapotot, majd egyszerű mozgások elvégzése során felméri a koordinációt, az egyensúlyt, az izomerőt és bizonyos érzékelési funkciókat.

• Az utolsó lépés a reflexek vizsgálata, melyet egy kalapáccsal végez az orvos. Az állapotfelmérő vizsgálatok alapján a neurológus megítéli, hogy a probléma valóban az idegrendszerből ered-e, és szükség van-e további vizsgálatokra.

• A neurológiai kivizsgálás során gyakran képalkotó vizsgálatokat is alkalmaznak, mint például koponya- és gerinc-MR, CT, röntgenfelvételek, valamint elektrofiziológiai vizsgálatok, melyekkel az agy, az idegek vagy akár az izmok állapota is megvizsgálható. Szükség lehet laboratóriumi vizsgálatokra is.

• A diagnózis felállítása után a szakorvos egyéni kezelési tervet állít össze. Ez gyógyszeres kezelést, életmódbeli tanácsokat és fizioterápiás kezeléseket is magában foglalhat.

• Fontos, hogy a vizsgálatra magával hozza korábbi orvosi dokumentációit és a képalkotó vizsgálatok leleteit és képanyagát.

Amennyiben úgy érzi, hogy neurológiai kezelésre van szüksége, kérjük, foglaljon időpontot szakorvosainknál. Ha bármilyen kérdése van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, forduljon bizalommal kollégáinkhoz. Segítünk Önnek visszanyerni az egészségét és a vitalitását.

A neurológia segítséget nyújt:

• Fejfájások
  • Gerincvelői elváltozások
  • Mozgászavarok
  • Stroke (Agyvérzés)
  • Sclerosis multiplex
  • Epilepszia
  • Parkinson kór
  • Alzheimer-kór esetén.

Dr. Marton Annamária

Neurológus

• Szédülés​