Hogyan zajlik az ortopédiai szakvizsgálat?

• Az ortopédiai szakrendelésen az orvos először áttekinti a páciens korábbi betegségeit, esetleges műtéteit és a családi kórtörténetet. Ezután a jelenlegi panaszokra összpontosítanak.

• Az orvos részletesen megkérdezi a fájdalom pontos helyét, erősségét, gyakoriságát és azt, hogy milyen tevékenységek vagy időszakok kapcsolódnak hozzá.
  • Ezt követi a fizikai vizsgálat, ahol az orvos keresi a szemmel látható elváltozásokat az érintett területen, majd funkcionális teszteket végez a végtagok stabilitásának és mozgékonyságának ellenőrzésére.

• Fontos része a vizsgálatnak a perifériás idegek állapotának ellenőrzése, hogy megállapítsák az érző- és mozgató reflexek megfelelő működését.

• A fizikai vizsgálat, valamint a panaszok és sérülések alapján a fájdalom gyakran szerepel a diagnózisban, jelentős szerepet játszik a kórkép meghatározásában.

• Ha szükséges, az orvos további képalkotó vizsgálatokat (röntgen, MRI, CT, ultrahang) és laborvizsgálatokat is javasolhat.

Mikor javasolt orvosi vizsgálatot kérni az ortopéd szakorvostól?

Amennyiben hosszabb ideig (legalább 3 napig) fennállnak ízületi, izom- vagy csonthártya fájdalmak, különösen akkor, ha ezek szúró jellegűek és a pihentetés nem hoz javulást, érdemes fontolóra venni az ortopéd szakorvos felkeresését.

Amennyiben hirtelen, éjszaka jelentkező, lüktető jellegű fájdalom tapasztalható, érdemes lehet felkeresni az orvost.

Foglaljon időpontot ortopédia szakrendelésünkre még ma!

Az ortopédiai rendeléseinken kiemelt fontosságot tulajdonítunk a bizalmi kapcsolat kialakítására a páciensek és orvosaink között.

A legmodernebb eszközöket és szigorú vizsgálati protokollokat alkalmazunk a kezelések során. Minden esetben figyelembe vesszük a páciensek igényeit és lehetőségeit a kezelés módjának és menetének kialakításakor. Amennyiben úgy érzi, hogy ortopédiai segítségre van szüksége, kérjük, foglaljon időpontot szakvizsgálatunkra. Örömmel várjuk Önt szakrendelésünkön!

Dr. Harrira M. Fahed

Ortopédsebész – Traumatológus, Mozgásszervi Rehabilitációs Főorvos

• A gerinc traumás, degeneratív, bakteriális eredetű betegségeinek ortopédiai és rehabilitációs ellátása

• A polyneuropáthia és a „Diabeteses láb „syndroma konzervatív kezelése és rehabilitációja